Meble metalowe do ochrony danych i innych ważnych dokumentów. Jakie szafy wybrać?
W urzędach miejskich, instytucjach państwowych, kancelariach oraz innych biurach i gabinetach często przechowywane są dokumenty niejawne. Zawierają one dane wrażliwe oraz inne informacje, które nie powinny wpaść w niepowołane ręce. Dostęp do nich powinien być więc odpowiednio zabezpieczony.
Gdzie przechowywać dokumenty niejawne?
Najlepszymi meblami, które można wykorzystać w tym celu, są szafy na dokumenty niejawne, które posiadają odpowiednie certyfikaty. Sposób zabezpieczenia takich informacji określany jest bowiem w ustawach rządowych – na przykład w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczania informacji niejawnych. Do wymogów stawianych meblom klasy A zalicza się między innymi:
- wykonanie korpusu oraz drzwi mebla z blachy ze stali konstrukcyjnej o grubości co najmniej 1 mm, zabezpieczonej przed korozją,
- zabezpieczenie drzwi jednoskrzydłowych ryglem na co najmniej trzech krawędziach,
- zabezpieczenie drzwi dwuskrzydłowych mechanizmem dźwigowym, umieszczonym na skrzydle aktywnym i blokującym je na co najmniej trzech krawędziach,
- wyposażenie ich w zamek mechaniczny kluczowy klasy A, zgodny z normą PN-EN 1300, zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, na przykład przewierceniem,
- takie same wymiary podstawy oraz wierzchu szafy.
Szafy klasy A mogą ponadto posiadać zamykane skrytki na dokumenty oraz zaślepiony otwór umożliwiający jej zakotwienie. Przez akredytowaną jednostkę wydawany jest certyfikat potwierdzający zgodność z powyższymi wymaganiami, a także tabliczka, która powinna być zamontowana na wewnętrznej, górnej stronie drzwi.
Gdzie kupić szafy klasy A?
Szafy do przechowywania dokumentów niejawnych znaleźć można również w ofercie Emi Plus:
Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu internetowego – proponujemy kilka modeli szaf, które różnią się wysokością, szerokością, liczbą półek oraz rodzajem drzwi (jednoskrzydłowych i dwuskrzydłowych). Można więc dobrać model dostosowany do potrzeb każdego biura.