Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy wyborze mebli biurowych i jak ich uniknąć?
Urządzanie przestrzeni do pracy nie jest prostym zadaniem, a na osoby podejmujące się tego działania czeka kilka pułapek, których na szczęście można uniknąć. Dowiedz się, o czym pamiętać, by dobrze urządzić biuro.
Nie tylko walory wizualne
Pierwszym z błędów jest stawianie estetyki nad funkcjonalnością. Każdy z nas chciałby pracować w nowocześnie urządzonym biurze, ale to nie wygląd mebli jest najważniejszy. Należy inwestować przede wszystkim w takie krzesła i biurka (jak choćby biurka z regilowaną elektrycznie wysokością), dzięki którym pracownicy będą mieli zapewniony właściwy poziom komfortu. Rozwiązania ergonomiczne, możliwość dostosowania wysokości blatu, fotel umożliwiający zachowanie prawidłowej postawy ciała podczas wielogodzinnej pracy - to powinny być podstawy, gdy wybieramy meble do biura.
Nie oznacza to, że na rzecz ergonomii musimy całkowicie rezygnować z trendów wnętrzarskich. Wręcz przeciwnie - nowocześnie urządzone biuro jest przyjemnym miejscem do pracy, a także wizytówką firmy. Atrakcyjny wizualnie design nie powinien jednak być ważniejszy niż potrzeby pracowników.
Brak planowania i testowania mebli biurowych przed zakupem
To kolejne z błędów popełnianych podczas urządzania przestrzeni biurowej. Zanim zdecydujemy się na zakup mebli, powinniśmy dokładnie przemyśleć to, jakie krzesła pracownicze, biurka i szafki są nam potrzebne, a także w jakiej ilości. Planowanie musi odbywać się z uwzględnieniem wymiarów mebli, ale i przepisów BHP oraz prawa pracy. Będąc w sklepie, koniecznie przetestujmy też asortyment. Sprawdźmy, z jakich materiałów zostały wykonane biurka i czy na fotelach wygodnie się siedzi. Pomoże to nam uniknąć niepotrzebnych wydatków i nietrafionych zakupów.
Pomijanie przestrzeni przeznaczonej do odpoczynku
Podczas urządzania biura nie należy zapominać o wydzieleniu strefy relaksu dla pracowników. Wprawdzie nie zawsze da się wygospodarować na ten cel dużo miejsca, a budżet niekoniecznie pozwala nam na zakup stołu do piłkarzyków czy tapicerowanych, biurowych huśtawek. Poza stanowiskami do pracy należy jednak zadbać przynajmniej o zakup wygodnych mebli do strefy jadalnianej, w której pracownicy spędzają swoje przerwy. To aspekt, którego nie należy lekceważyć.